tisdag 16 mars 2010

ny design

god kvälls.
amanda gjorde en ny lite mer "vårig" design åt mig idag.
jag älskar den, gillar verkligen verserna. hiho.
det har inte hänt så mycket sen senast jag skrev, har ätit och kollar på ett avsnitt Gilmore Girls.
inget mer i princip. ;))

idag kom jag fram till att jag troligen vill gå omvårdnad på gymnasiet. jag som har haft panik över att inte kunna välja.
tittade nämligen på Daniel Elvelyck's blogg idag och där läste jag ett inlägg om gåvorna vi fått.
ja gjorde ett litet test där och kom fram till att jag är en "medkännare".
Och det var då det slog mig att det faktiskt är sant. Mycket småsaker, jag tycker alltid så synd och småungar (allt folk förresten) som grinar, jag fullkomligt hatar skitsnack och blir nästan ledsen när folk snackar skit om någon.

Sen läste jag vidare och såg att gåvan är medfödd, alltså att man har haft den hela livet.
Och då kom jag att tänka på en speciell gång när jag var liten, jag var med Simon och Elis och vi hade kollat på David och Goliat. Efteråt satt dom och skrattade och tyckte att det var rätt åt Goliat att han dog, medan jag tyckte synd om han. För så ond kunde han väl ändå inte ha varit?

Alltså mama, det här kan mycket väl vara något som jag vill syssla med.
Okej, nu kanske ni sitter och tänker att "okej.. sååå coolt var det väl ändå inte. 2 frågor stämde in på henne och hon tycker synd om gråtande barn". Men det är mycket större för mig, jag fick mer eller mindre bönesvar, det är stort för mig.

Heh, inte illa pinkat för att vara en inlägg av mig faktiskt.
Men jag kände att jag behövde skriva av mig. Wooh.

Nu vill jag ta en kaka.
Hörsdåhuuuj.

hihi, en väldigt faiiil bild jag photoshopade för ett tag sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar